Oryginalna książka. Z jednej strony autobiograficzna spowiedź słynnego fałszerza dzieł Dalego, który w końcu trafił do więzienia. Z drugiej - rzecz o samym malarzu: mistrzu marketingu, podrabiającym... samego siebie!ryssens naciągnął swych klientów na grube miliony, a Dalí? Czyż nie oszukiwał nas wszystkich, tworząc w sekretnej pracowni niezliczone kopie kopii?
UWAGI:
Na okł.: Portret geniusza balansującego na krawędzi szaleństwa. Publ. klubu Świat Książki nr 6069.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wydana w ubiegłym roku w USA książka Marcii Lewis Życie prywatne trzech tenorów nie jest przeznaczona wyłącznie dla melomanów, ale dla każdej osoby zainteresowanej sylwetkami Carrerasa, Dominga i Pavarottiego. Autorka, znana publicystka z Hollywood, nie pretenduje do miana specjalisty w dziedzinie opery, za to wydaje się być niezłym psychologiem. Dzięki temu wyłaniające się z jej opowieści wizerunki trzech słynnych śpiewaków różnią się nieco od oficjalnych portretów prezentowanych w mass mediach. Pavarotti - jowialny, dobroduszny, potężny, pełen wigoru i radości życia jawi się tu także jako człowiek przeżywający silne psychiczne załamania i lęki, żyjący w ciągłym napięciu, nieustannie toczący walkę z nadmiarem kilogramów, nieszczęśliwy z powodu swej tuszy i gorąco pragnący akceptacji tłumów. Romantyczny, młodzieńczy i emanujący nieśmiałym, chłopięcym wdziękiem Carreras okazuje się osobowością znacznie głębszą, dojrzalszą, bardziej skomplikowaną, refleksyjną, z zacięciem filozoficznym, choć nie zawsze łatwą w codziennych kontaktach. Domingo, wszechstronny, inteligentny i subtelny artysta-muzyk o szlachetnej naturze i nienagannych manierach gentlemana, uważany powszechnie za niestrudzonego zdobywcę serc kobiecych, w głębi duszy pozostał - jak pisze Marcia Lewis - “skromnym, pełnym godności mężczyzną, namiętnie oddanym światu opery". Zapewne dlatego bez szczególnego entuzjazmu, chociaż efektownie - i efektywnie - podejmuje on nieuniknioną rywalizację z popularnością Pavarottiego na gruncie pop-kultury. Autorka książki opowiada o szczegółach owej konfrontacji, nie pomijając roli, jaką odegrał w niej wieloletni agent Luciano Pavarottiego, Herbert Breslin, potrafiący z nieznanego tenora o pięknym głosie w ciągu kilku lat uczynić gwiazdę pierwszej wielkości, znaną nawet tym, którzy nigdy nie wysłuchali w całości żadnej opery. Książka opisuje też dramatyczną walkę José Carrerasa z leukemią i jego zwycięski powrót do zdrowia - i do śpiewania. Powrót, który w dużym stopniu legł u podstaw pierwszego koncertu 3 tenorów w Rzymie.Dzięki pani Lewis możemy poznać historię romansu Carrerasa z piękną Juttą Jaeger, a także dowiedzieć się, czemu rola nieszczęsnego, zdradzonego don José jest temu artyście szczególnie bliska. Autorka wspomina o pełnych emocji i entuzjazmu kobietach tworzących krąg osobistych “sekretarek Pavarottiego", wśród nich o jego aktualnej wybrance Nicoletcie Mantovani, a także o damach ze światowego “high society" oczarowanych męską postawą i osobistym urokiem Dominga. Zainteresowani znajdą również odpowiedź na pytanie, dlaczego w życiu tego właśnie artysty posądzanego o liczne miłosne przygody raczej nie zdarzają się głośne skandale wywoływane przez potencjalnie “uwiedzione i porzucone", a plotki o romansach nie znajdują wyraźnego potwierdzenia, natomiast małżeństwo państwa Domingo - jako jedyne wśród całej trójki tenorów trwa nadal, sprawiając wrażenie autentycznie udanego aliansu dwojga ludzi oddanych sobie i muzyce.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "The private lives of the three tenors" 1996.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jak zostać królem : książka oparta na odnalezionych dziennikach królewskiego terapeuty Tytuł oryginału: "The king`s speech : how one man saved the British monarchy,".
Prawdziwa opowieść z życia brytyjskiej rodziny królewskiej. Jest rok 1936. Edward VIII abdykuje, by związać się z ukochaną Amerykanką, panią Simpson. Królem - Jerzym VI - zostaje niespodziewanie jego brat. Nowy monarcha ma jednak wielki problem: jąka się. Do wystąpień publicznych przygotowuje go australijski terapeuta mowy Lionel Logue. Zawiązują niezwykłą przyjaźń... Książka, oparta na pamiętnikach Logue’a, odsłania kulisy życia osobistego i rodzinnego Jerzego VI, ojca obecnej królowej Elżbiety II.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Mark Logue & Peter Conradi ; z angielskiego przełożyła Bożenna Stokłosa.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Głównym wątkiem powieści jest miłość Winicjusza i Ligii. Należą oni do dwóch odrębnych światów: Winicjusz jest patrycjuszem rzymskim, Ligia zakładniczką pochodzącą z barbarzyńskiego plemienia Ligów, a także chrześcijanką. Wątek miłosny, będący w pełni fikcyjnym, posiada liczne zwroty akcji: ucieczkę Ligii, jej poszukiwania przez Winicjusza, próbę porwania, przemianę Winicjusza i przyjęcie przez niego chrztu, wreszcie uwięzienie i cudowne ocalenie na arenie. Kolejny wątek powieści, historyczny, skupia się na osobie rzymskiego cezara Nerona, a także prześladowaniach i szerzeniu się wiary chrześcijańskiej. Istotną dla utworu postacią jest także Petroniusz. Patrycjusz rzymski, bliski doradca Nerona, wyrocznia smaku i elegancji stanowi symbol odchodzącej kultury antycznej. Balansujący na krawędzi życia i śmierci, krytykuje pomysł Cezara i przegrywa. Tak jak zaczął, kończy akcję umierając samobójczo w ramionach ukochanej Eunice. Najbardziej tragiczną i jednocześnie komiczną postacią jest Chilon Chilonides. Nie ma zasad moralnych i jest gotów sprzedać niewinnego. Jednak i w nim zachodzi poważna zmiana, na końcu umiera na krzyżu w obronie tych, których wydał chrześcijan. Punkt kulminacyjny stanowi walka Ursusa z bykiem. Pokonanie zwierza oznacza szczęśliwe zakończenie. Odtąd Ligia, Winicjusz i Ursus są pod opieką ludu rzymskiego. Ten moment symbolizuje także odwrót sympatii Rzymian od Nerona i zwrócenie się ku chrześcijanom
UWAGI:
Oryg. : "Raising a creative child : challenging activities and games for young minds" 1996.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Żyjąca na emigracji w Paryżu prawie stuletnia Matylda Krzesińska postanawia spisać swe niezwykłe wspomnienia. Dawno temu była próżną i niezwykle czarującą tancerką, która otrzymała tytuł prima bellerina assoluta Baletu Cesarskiego w Petersburgu. Była też kochanką wielkich książąt i ostatniego cara Rosji. Czytając powieść Adrienne Sharp, z zapartym tchem śledzimy triumfy i porażki Krzesińskiej u schyłku imperium Romanowów.
UWAGI:
U dołu okł.: Niezwykłe losy polskiej primabaleriny, która rozkochała w sobie ostatniego cara Rosji.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni